úterý 12. června 2012

TIP - jak zkrotit vlasy aneb jde to i bez šampónu?

Máte svou oblíbenou značku šampónu? Já taky. Jmenuje se soda + ocet. Koupíte ho i v naší vesnické sámošce.  Jestli máte věčné potíže se zplihlým účesem, lupy a mastnými vlasy, zkuste to. Je možné, že vaše problémy souvisí s některou z látek, které se do běžných šampónů přidávají. Za sodu a ocet doslova a do písmene téměř nic nedáte.  Finta se vám může hodit i na dovolené, když si zapomenete s sebou přibalit šampón.

První šedivý vlas jsem si vytrhla ve čtrnácti letech. V šestnácti jsem se začala barvit, protože to bylo rychlejší než vytrhávat šediny. Upřímně, po téměř dvaceti letech netuším, jakou mám přirozenou barvu vlasů. Dvě desetiletí obelhávání matky přírody a k tomu dvě těhotenství následované kojením zanechaly na mé kštici dost výrazné stopy.
Někdo možná považuje vlnité vlasy za ideální. Přála bych vám hledat vhodný střih pro jemné vlnité vlasy se sklonem k nadměrnému maštění. Peklo a to každé ráno a potom pak při každém pohledu do zracadla. Kadeřnice mi poradila používat speciální (příšerně drahý) šampón a podobně nabušený kondicionér. Zázračná emulze fungovala zhruba dva měsíce, pak mi došla, protože můj muž se tím umýval celý. Prý to opravdu krásně vonělo. Následovala fáze velkého střídání a hledání, tedy šampónů ne muže. Pak jsem si v rámci návratu k přírodě zkoušela umývat hlavu mýdlem. Nezkoušejte to.
Přiznávám se, asi na šest měsíců jsem to prostě vzdala. Bylo mi jedno co mám na hlavě a bylo mi ukradené, čím to myju. Svatba mojí kamarádky tomuto období odzvonila. Když jsem se viděla na fotkách, pochopila jsem, proč se císařovna Sisi odmítala po třicítce portrétovat.
Tentokrát jsem na to šla vědecky, ostatně jsem z učitelské rodiny. Brzy jsem vygooglila, že látka SLS (sodium lauryl sulfate) může dráždit pokožku i vlasy a tím způsobovat jejich špatný stav. V šampónu je SLS nutné, protože díky němu emulze pění. Znáte nějaký nepěnivý šampón? No, já taky ne.
Jednou v neděli, když děti spaly, jsem se v rámci relaxace začetla do jednoho z tisíců amerických blogů. Psala ho nějaká paní, která si už tři roky nemyla vlasy šampónem. Myla si je směsí jedlé (zažívací)  sody a octa. Bingo.

Postup výroby a použití

V pondělí jsem šla koupit pět balení jedlé sody a jablečný ocet. Obyčejný vinný ocet je údajně příliš agresivní. V USA zažívací sodu prodávají po kilovkách, teď konečně chápu k čemu :-) Příprava proběhla bez problémů. Jednu polévkovou lžíci sody jsem rozpustila v hrnku vody. Jako kondicionér naředíte ocet stejně jako sodu, tj. Polévkovou lžíci na jeden hrnek vody. Obojí nalejete do dvou plastových lahviček a vše je připraveno. Do mokrých vlasů nanesete v přiměřeném množství sodový šampón, tak minutku drbete, mnete, spláchnete. Pak opláchnete octovým roztokem z lahvičky a zase spláchnete spíš chladnější vodou. Hotovo. Octovou zálivku opravdu nesmíte vynechat, jinak se nezbavíte sody!!

Vaše obavy, že vám bude hlava „vonět“ po octu jsou liché, vůbec nic nejde cítit.  Vaše vlasy nijak nevoní ani nesmrdí, jsou prostě pachově naprosto neutrální. Někdy je prý potřeba trochu experimentovat s naředěním obou přípravků. Jemným vlasům spíše uberte, pevným a mastným přidejte sody a octa. Chvíli trvalo, než se upravila „nová vlasová rovnováha“, takže první týden jsem si musela mýt vlasy každý druhý den. Toto přechodné období může trvat až měsíc. Pak jsem se vrátila ke své obvyklé mycí frekvenci dvakrát do týdne.

Půl roku poté si stále umývám hlavu sodou a octem. Protože lepší vlasovou kosmetiku neznám!
  • Je levná.
  • Jde udělat do zásoby a nekazí se.
  • Snadno se používá.
  • Nemastí se mi tolik vlasy.
  • Přestaly se mi třepit konečky.
  • Vlasy nejsou tak zoufale zplihlé.
  • Můj muž si skutečně dává velký pozor, aby se sodou nebo octovou vodou neumýval celý :-) )

Na druhou stranu v rámci objektivity musím říct:
  • Vlasy nezískaly svou původní, mladistvou barvu, takže stále je musím barvit.
  • Jestli používáte hodně vlasové kosmetiky (pěny, gely, tužidla), tak vás pravděpodobně výsledek mytí nenadchne. Ocet se sodou nedokáže příliš dobře vymývat tyhle umělé zlepšovadla.


Zdroj:  http://zena007.cz/zadny-sampon-jenom-krasne-vlasy-2/

Archiv blogu

Facebook

Počet zobrazení Duhový svět